تراپیست کار درمانی

122
0 0 رای ها
امتیاز مقاله

تراپیست کار درمانی

کاردرمانی OT حرفه ای مراقبت های بهداشتی است که هدف آن کمک به افراد دارای نیاز های تخصصی به طور مستقل و بارورتر زندگی می کند.

کاردرمانی شبیه فیزیوتراپی است ، اما تفاوت های اساسی چند وجود دارد. در حالی که فیزیوتراپی روی قدرت کلی ، دامنه مشترک حرکت ، هماهنگی و مهارت های حرکتی ناخوشایند متمرکز است ، کار درمانی به شما کمک میکند تا فعالیت های روزمره را با استقلال بیشتر انجام دهید.

متخصصین کاردرمانی باوجود ناتوانی یا بیماری در افراد به زندگی بهتر کمک می کنند. آنها این کار را با بهبود مهارتهای لازم برای انجام کارهای روزمره یا یافتن راههای جایگزین برای انجام آنها انجام می دهند.

خدمات کار درمانی

خدمات کار درمانی می تواند شامل موارد زیر باشد:

کمک به فعالیتهای روزمره مانند حمام کردن ، آشپزی و لباس پوشیدن

ارزیابی خانه و محیط کار خود برای شناسایی خطرات احتمالی و ایجاد یک محیط کارآمدنر متناسب با نیاز شما

توصیه تجهیزات ویژه یا وسایل کمکی برای استفاده درخانه ، مدرسه یا محل کار

به شما نشان می دهد که چگونه از تجهیزات تطبیقی ، مانند ارتتیک ، بریس یا صندلی چرخدار استفاده صحیح کنید

توصیه تمریناتی برای تقویت مهارت های حرکتی خوب ، هماهنگی و هوشیاری ذهنی به شما مهارت می دهد برای مدیریت استرس(1)
کار درمانی تنها حرفه ایی است که به افراد در طول زندگی کمک می کند تا از طریق استفاده درمانی ازفعالیت هایی روزانه ، کارهایی را که می خواهند و باید انجام بدهند را انجام بدهند . تراپیست کار درمانی به شما کمک می کند که در انجام بعضی از کارهای روزمرتان به کسی وابسته نباشید مثل غذا خوردن ، انجام دادن کارهای اداری ، نظافت کردن محیط اطراف ، لباس شستن و….
تراپیست کار درمانی به افراد در هر سنی نوزاد ، خردسال ، کودک ، میانسال ، سالمند کمک می دهند تا شرایط زندگی خود را بهبود بخشند و به آنها در اتقا سلامت کمک کنند .
درمانگر کار درمانی با متخصصان در زمینه فیزیوتراپی ، روانشناس بالینی ، تراپیست گفتار و زبان ، همکاری نزدیک دارند .

مولتیپل اسکلروزیس MS یک بیماری خود ایمنی مزمن است که به پوشش محافظ روی اعصاب شما حمله می کند. این حملات باعث آسیب رساندن و شکستن روکش به نام میلین می شود. با از بین رفتن میلین ، ممکن است ارتباط بین مغز و بدن شما قطع شود. در نهایت ، MS می تواند به خود اعصاب آسیب برساند و از بین ببرد. این آسیب قابل بازگشت نیست.

MS علائم و نشانه های مختلفی ایجاد می کند علائمی که ممکن است تجربه کنید بستگی به این دارد اعصاب شما چه قدر آسیب دیده است و اعصاب توسط این بیماری هدف قرار گرفته اند. نوع MS شما تعیین می کند که چه سرعت علائم شما پیشرفت می کند . اگر شما مبتلا به MS هستید ، روش های وجود دارد که می توانید زندگی بهتر و سالم تری داشته باشید ، زیرا یاد می گیرید با تشخیص و تغییر بدن خود کنار بیایید. یکی از راههای دست یابی به این هدف کاردرمانی است.

چگونه تراپیست کار درمانی به بیماران مبتلا به MS کمک می کند؟

کار درمان می تواند به شما در یادگیری نحوه مراقبت از خود هنگام زندگی با ام اس کمک کند. از جمله کمک های که میتواند انجام دهد مانند:

به فعالیت های روزانه کمک می کند
یکی از اهداف اصلی کاردرمانی کمک به شما در زندگی مستقل تر است. هنگامی که مبتلا به MS هستید ، حتی فعالیت های روزمره نیز می تواند چالش برانگیز باشند.یک متخصص کاردرمانی می تواند ابزارهای لازم برای انجام کارهای روزانه را باکارایی بیشتر به شما ارائه دهد. که شامل موارد از قبیل دوش گرفتن با استفاده از حمام ، کارکردن، مصرف دارو، رانندگی ، تمیز کردن ، لبلس پوشیدن این امر به ویژه هنگامی اهمیت دارد که علائم MS برحافظه ، غلظت و سازماندهی شما تاثیر بگذاردیا باعث شود که مرتبا دچار خستگی شوید.(1)

1. https://www.healthline.com/.

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها