صافی کف پا

115
0 0 رای ها
امتیاز مقاله

صافی کف پا

پاهای صاف معمولا به عنوان قوس های افتاده یا متلاشی شناخته می شوند. این یک بیماری نسبتا شایع است که می تواند تا 30 درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار دهد و باعث ایجاد علائم در 1 در 10 نفر از این افراد می شود. معمولا ، هر دوپا تحت تاثیر قرار می گیرند ، اما ممکن است که فقط یک پا قوس افتاده داشته باشد.

پاهای صاف در اثر شرایط مختلفی از جمله صدمات ، چاقی و آرتروز ایجاد می شود. پیری ، ژنتیک و بارداری نیز می تواند در پاهای صاف نقش داشته باشند. همچنین اگر به بیماری عصبی یا عضلانی مانند فلج مغزی ، دیستروفی عضلانی یا اسپینا بیفیدا مبتلا هستند ، احتمالا پاهای صاف دارند.

مراقبت صحیح از پاهای صاف بسیار مهم است زیرا می تواند منجر به درد ، استرس و عدم تعادل در سایر قسمتهای بدن صاف شود. این ممکن است به اصلاح سایر موارد در بدن شما که ناشی از پاهای صاف هستند کمک کند.

(1)

علائم

بیشتر افراد هیچ علامت و علائمی در ارتباط با فلف فلت ندارد. اما برخی از فراد با تخت احساس درد پا ، به خصوص در ناحیه پاشنه پا یا قوس دارند. ممکن است درد با فعالیت بدتر شود تورم در امتداد قسمت داخلی مچ پا نیز می تواند رخ دهد.
علل

یک پای صاف در نوزادان و کودکان نو پا طبیعی است ، زیرا قوس کف پا هنوز توسعه نیافته است. بیشتر قوسهای مردم در طول دوران کودکی رشد می کنند ، اما بعضی از افراد هرگز قوس ایجاد نمی کنند. این یک تغییر طبیعی در نوع پا است و افراد بدون قوس ممکن است مشکل داشته باشند.

بعضی از کودکان دارای کف صاف انعطاف پذیر هستند ، که در آن قوس وقتی کودک نشسته یا روی تپه ها ایستاده قابل مشاهده است ، اما هنگام ایستادن کودک از بین می رود. بیشتر کوکان بدون مشکل از پهن انعطاف پذیر انعطاف پذیر هستند.

قوس ها همچنین می توانند به مرور زمان سقوط کنند سالها سایش و پارگی می تواند تاندونی را که درقسمت داخلی مچ پا شما جریان دارد تضعیف کند و به حمایت از قوس شما کمک می کند.

(2)

1. https://www.healthline.com/health/flat-feet-exercises#tennis/golf-ball-rolls.

2. https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/flatfeet/symptoms-causes/syc-20372604.

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها