فلج

129
0 0 رای ها
امتیاز مقاله

فلج
هنگامی که بخشی از سیستم رله ، مانند مغز ، اعصاب یا نخاع آسیب دیده باشد ، سیگنال های حرکتی آن را به سمت عضلات نمی کشانند و فلج می شود. براساس نیاز بیمار ، درمان می تواند از فیزیوتراپی تا فناوری تطبیقی متغیر باشد(1).

فلج از دست دادن عملکرد عضلات در بخشی از بدن شمااست. می تواند بومی سازی یا تعمیم یافته ، جزئی یا کامل و موقت یا دائمی باشد. فلج می تواند هر بخشی از بدن شما را در هر زمان از زندگی شما تحت تاثیر قرار دهد. اگرآن را تجربه کنید ، احتمالا در مناطق آسیب دیده احساس درد نخواهید کرد. برنامه درمانی و چشم انداز شرایط به علت اصلی فلج و علائم تجربه شده بستگی دارد. نوآوری های فنی و مداخلات درمانی ممکن است به شما در حفظ استقلال و کیفیت زندگی کمک کند(2).
برخی از شرایط پزشکی مانند فلج خواب ، سکته مغزی و فلج بل می تواند باعث فلج موقتی شود با گذشت زمان ، افراد می توانند کنترل جزئی یا کامل برعضلات آسیب دیده را بدست آورند.سایر شرایطی که می تواند به طور موقت مشکل ایجاد کند شامل فلج دوره ای هیپر کالمی یا هیپوکالمیک است. آنها در نتیجه جهش هایی رخ می دهند که روی ژن CACNA1S یا SCN4A تاثیر می گذارند(3).
انواع فلج
پزشکان فلج را براساس خصوصیات زیر طبقه بندی می کنند :

شدت : میزاناز بین رفتن عملکرد عضلات ، شدت فلج را تعیین می کند.
فلج جزیی یا پاریس باعث ضعف قابل توجه عضلات و اختلال در حرکت می شود. با این حال ، افراد مبتلا به پاریس میزان کمی از کنترل بروی عضلات آسیب دیده را حفظ می کنند.
فلج کامل زمانی اتفاق می افتد که فرد نمی تواند قسمت بدن آسیب دیده را جابه جا کند(3).

منابع

1. https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/8453-b.

2. https://www.healthline.com/health/paralysis.

3. https://www.medicalnewstoday.com/articles/paralysis#type.

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها