فیزیوتراپیست چه خدماتی را ارائه می دهد ؟

127

فیزیوتراپیست کیست ؟
از نظر انجمن جهانی فیزیوتراپ این گونه تعریف شده است :
فیزیوتراپی به فرد کمک می کند تا توانایی هایش را افزایش دهد ، یا در شخصی که بیماری پیشرفته ای مثل ام اس دارد کمک می کند توانایی هایش را حفظ کند و یا در کسی که یکسری از توانایی هایش را از دست داده است فعالیت و توانایی های جایگزین پیدا کند و به فرد آموزش لازم را جهت حفظ حداکثر استقلال بدهد .
فیزیوتراپ ها بیماران را ارزیابی می کنند و با توجه به یافته هایشان قضاوت بالینی و پیش آگهی بیماری و برنامه ی در مانی را تعیین می کنند . فیزیوتراپیست با در نظر گرفتن الویت های بیمار اهداف درمانی را مشخص می کند و راه کارهایی را به بیمار ارائه می کند .
لازم است که فیزیوتراپیست از قدرت قدرت بدنی مناسبی برخوردار باشد چرا که در بعضی از مواقع باید پوزیشن های خاصی به بیمار بدهند و یا نیروی زیادی برای کشش بافت وارد کند . داشتن روبط اجتماعی خوب و توانایی جلب اعتماد بیمار و صبور بودن از دیگر ویزگی های یک فیزیوتراپیست است که او را در جهت رسیدن به اهداف درمانی کمک می کند .
علل و عواملی که باید به فیزیوتراپ مراجعه کنیم ؟
کاهش درد
بهبود توانایی های حرکت
پیشگیری از ناتوانی
توانبخشی بعد از سکته مغزی ، تصادف ، جراحی
بهبود تعادل فرد برای جلوگیری از زمین خوردن بخصوص در سالمندان
کنترل ادرار و مدفوع
یاد گرفتن چگونگی استفاده از عضو مصنوعی
یادگرفتن چگونگی استفاده صحیح از وسایل کمکی مثل عصا ، واکر

در سکته مغزی فرد چه زمانی باید به فیزیوتراپیست مراجعه کند ؟
باید توجه داشت که بعضی از بیماری ها مثل سکته مغزی زمان طلایی دارند که در سکته مغزی 3 تا 6 ماه اول است و در این زمان است که متخصص در برنامه بیمار فیزیوتراپی را قرار می دهد که از خدمات توانبخشی استفاده کنند .

فیزیوتراپیست چه خدماتی به بیماران سکته مغزی ارائه می دهد ؟
در هر مرحله از زندگی افراد ، فیزیوتراپی می تواند کمک کننده باشد ، مثلا وقتی یک نفر به خاطر تصادف و یا بیماری مثل سکته مغزی و مسائل دیگر توانایی جسمی و حرکتی اش را از دست داده است . فیزیوتراپ بیماران را ارزیابی می کند و با توجه به یافته هایشان برای بیمار برنامه درمانی تعیین می کند .

سکته مغزی روی قسمتی از مغز که حرکت را کنترل می کند تاثیر می گذارد و ممکن است در یک طرف بدن دچار ضعف یا فلج شود و یا اینکه در حرکت و انجام کارهای روزمره ی خود مشکل داشته باشید و یا علائم دیگری را تجربه کنید . این درمانگران می دانند که چگونه به بیمار کمک کنند و حرکات پیچیده بدن را چگون کشف کنند و از عوارضی گه بعدا باعث پیشرفت آنها می شود جلوگیری کنند .

فیزیوتراپ با ابتدایی ترین کارها و حرکات مانند حرکت ایمن از تختخواب به صندلی ، ضمن محافظت از بازوهای مختل شده شما از آسیب شروع می کند و به تدریج به تمرینات و کارهایی که تعادل را بهبود می بخشد کمک خواهند کرد که مهارت های اصلی که از دست داده اید را بازسازی کنید و همچنین ممکن است روش های استفاده از دستگاههای بازیابی سکته مغزی را که به تقویت و درک کمک می کند آموزش دهد .

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید