خشکی مفاصل

279
0 0 رای ها
امتیاز مقاله

خشکی مفاصل
با افزایش سن ، خشکی و سفت شدن مفاصل برای بسیاری از افراد به واقعیت تبدیل می شود. و می توان گفت عادت های غلط به مرور زمان ممکن است تاثیری در مفاصل ، عضلات و استخوان بگذارد. بسیاری از افراد درست بعد از بیدار شدن خشکی و سفت شدن مفاصل را تجربه می کنند. دراز کشیدن و چند ساعت خوابیدن میزان مایعات را کاهش می دهد . این امرباعث می شود که در اولین حرکت صبح ها مفاصل متحرک شود. سفتی مفاصل ممکن است خفیف باشد و فقط تحرک شما را برای مدت زمان کوتاهی مثلا صبح ها یا بد از نشستن برای مدت زمان طولانی تحت تاثیر قرار دهد. همچنین سفتی مفاصل می تواند شدیدتر باشد و بر تحرک شما تاثیر بگذارد.
در بعضی موارد ، درد و التهاب همراه با سفتی مفصل است. این ممکن است باعث شود شما در راه رفتن ، ایستادن دچار درد مفاصل شوید . همیشه خشکی مفاصل به سن ارتباط ندارد. بسیاری از شرایط دیگر می تواند باعث ایجاد مفاصل سفت شود. (1)

بهترین راه برای کاهش سفتی و خشکی مفصل بستگی به این دارد که در وهله اول چه چیزی باعث آن می شود. از جمله راهکارها برای کاهش خشکی مفاصل عبارتند از استفاده از کمپرس گرم و سرد هر دو شدت دما ممکن است برای شل شدن مفاصل مفید باشند . یک کمپرس سرد یا کیسه یخ را به مدت 15 تا 20 دقیقه چندین بار در روز روی مفصل خود قرار دهید این کار می تواند به کاهش التهاب یا تورم و سهولت در حرکت مفصل کمک کند. همچنین می تواند گیرنده های درد را کمرنگ کند ، بنابراین درد کمتری را تجربه می کنید. گرما همچنین برای مفاصل و عضلات درمانی است .

همچنین می توانید از داروهایی مانند داروی ضد التهاب غیر استروئیدی NSAIDAIS متداول ترین داروی آرتریت است که شامل آسپرین ، ایبوپروفن و ناپروکسن است .

ورزش و فیزیوتراپی ممکن است به افزایش تحرک مفصل کمک کند که می تواند سفتی مفاصل را کاهش دهد(2)

1. https://hearnet.org.au/hearing-loss/types-of-hearing-loss.

2. https://www.healthline.com/health/stiff-joints#natural-remedies.

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها