میوپاتی

168

میوپاتی
میوپاتی به عنوان بیماری عضله اسکلتی تعریف شده و می تواند دلایل زیادی داشته باشد. براین اساس ، میوپاتی می تواند به روش های مختلفی ارائه شود ، اما یکی از ویژگی های قلبی ضعف عضلات است. ضعف می تواند بروی عضلات چشم ، صورت ، بازوها ، پاها ، تنه ، بلع و تنفس تاثیر بگذارد. در حالی که میوپاتی خاص می تواند با دردهای عضلانی ، گرفتگی عضلات و گرفتگی وجود داشته باشد ، این ویژگی ها برای میوپاتی غیر اختصاصی هستند و در بسیاری از بیماری های دیگر از جمله بیماری های خارج از قلمرو اختلالات عصبی عضلانی دیده می شود. شایع ترین میوپاتی التهابی ، دیستروفی عضلانی ، میوپاتی متابولیک ، میوپاتی مرتبط با اختلالات سیستمیک و میوپاتی ناشی از داروهای خاص است.

تشخیص میوپاتی

همانند نوروپاتی محیطی و MG ، تشخیص میوپاتی نیاز به یک تاریخچه و معاینه عصبی دارد. از آزمایشات آزمایشگاهی برای اندازه گیری آنزیم های عضلات و جستجوی اختلالات سیستمیک همراه استفاده می شود. در حالی که معاینه EDX می تواند نقش تشخیصی ایفا کند ، استاندارد طلا برای اکثر میوپاتی ها نیاز به بیوپسی عضلانی دارد. این روش توسط پزشک با تجربه به صورت سرپایی انجام می شود. بیوپسی های عضلانی با دقت آماده شده و در آزمایشگاه آسیب شناسی جراحی کلینیک کلیولند برای تعیین وجود میوپاتی انجام می شود. در بعضی مواقع ممکن است نمونه های عضلانی برای لکه های مخصوص به قسمت های خارجی ارسال شود.

رفتار
درمان میوپاتی چند رشته است و به نوع میوپاتی بستگی دارد. انواع خاصی از میوپاتی را می توان با عوامل سرکوب کننده سیستم ایمنی و IVIG درمان کرد. اکثر میوپاتی ها نیاز به استفاده از خدمات حمایتی دارند ، مانند درمان جسمی وشغلی ، داروهای ریوی ، قلب ، مدیریت رژیم غذایی و درمانگران گفتار / بلع. درمان جراحی ناهنجاری های ستون فقرات و اندام در موارد طولانی مدت استفاده می شود. (1)

منابع

1. https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/8453-b.

0/5 (0 دیدگاه)
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها