عدم تعادل

99
0 0 رای ها
امتیاز مقاله

تعادل ضعیف

مشکلات تعادل ممکن است باعث سرگیجه شود و احساس کند که در صورت ایستادن یا نشستن در حال چرخش یا حرکت هستید. در نتیجه ، ممکن است احساس خوبی نداشته باشید. این می تواند در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد کند. همچنین می تواند منجر به ریزش شود ، که می تواند باعث شکسته شدن استخوان و سایر آسیب ها شود.

علائم مشکل تعادل

علائم اصلی مشکلات تعادل عدم ایستادن در هنگام ایستادن و راه رفتن است. راه رفتن بدون افتادن ممکن است دشوار باشد.

علل عدم تعادل

علل و مشکلات عدم تعادل عبارتند از عفونت گوش میانی ، مشکلات گوش داخلی ، آسیب سر ، گردش خون ضعیف ، داروهای خاص ، عدم تعادل شیمیایی در مغز شما ، فشارخون پایین ، فشارخون بالا ، شرایط عصبی ، آرتروز ، سالخورده بودن

چه کسانی در معرض مشکلات تعادل قرار دارد؟

در صورت استفاده از دارو ، عفونت ویروسی ، مشکلات گوش داخلی یا بهبودی در اثر آسیب دیدگی سر، ممکن است در معرض مشکلات تعادل قرار داشته باشید. و گاها به دلیل سن بالا ممکن است دچار آرتریت باشید یا فشار خون بالا یا پایین باشید و یا اینکه با یک قایق و یا کشتی به سفر رفته باشید که باعث ایجاد مشکلات تعادل موقت شود.

مشکلات تعادل چگونه تشخیص داده می شوند؟

حل مشکلات تعادل دشوار است زیرا ممکن است در اثر عوامل متعددی ایجاد شود. پزشک ممکن است در مورد علائم شما سوال کرده و تاریخچه پزشکی شما را در مورد شرایط و داروهای مرتبط بررسی کند.

در بعضی موارد ، ممکن است شما به یک متخصص گوش ، بینی و گلو مراجعه کنید. آنها ممکن است تست های زیر را برای مشخص کردن علت و شدت مشکل انجام دهند:

آزمایش خون ، امتحانات شنوایی ، تست حرکت چشم ، اسکن تصویر برداری از مغز و سر شما مانند MRI یا سی تی اسکن

درمان مشکلات تعادل

مشکلات تعادل گاهی با پرداختن به وضعیت اساسی بهداشتی اصلاح می شود. ممکن است تحت درمان قرار بگیرند: داروها ، عمل جراحی ، تغییرات رژیم غذایی ، فیزیوتراپی ، تمریناتی که می تواند در خانه انجام دهید.

راههای پیشگیری از مشکلات عدم تعادل

جلوگیری از اکثر مشکلات تعادل دشوار است. با این حال ، می توانید به مواردی که با مشکلات فشار خون مرتبط هستند ، بپردازید . با نوشیدن آب بیشتر و جلوگیری از الکل از فشار خون پایین جلوگیری کنید. با ورزش منظم ، محدود کردن میزان نمک و حفظ وزن سالم از فشار خون بالا خودداری کنید (1).

منابع

1. https://www.healthline.com/.

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها