picks diseas

321
0 0 رای ها
امتیاز مقاله

تشخیص pick تنها می تواند با قطعیت به دنبال معاینه بافت شناسی مغز در اتوپسی بدست آید در نتیجه گزارش های کمی در مقالات وجود دارد که توانایی های زبانی بیماران pick را بررسی کرده باشد . اگرچه در بسیاری از موارد آلزایمر و pick هستند به نظر می آید او بیماری در الگوی آسیب زبانی متفاوت باشند . در بعضی از مراجعان pick ناهنجاری زبانی جز آشفتگی های اولیه در عملکرد ذهنی است . قطعا یک آشفتگی در عملکرد زبان به نظر می رسد در مراحل بیماری زود باشد و این ویژگی برجسته از مراحل میانی است . گفتار در مراحل ابتدایی بیماری به صورت ارام و کلامی است . در مراحل میانی ، آشفتگی های زبانی معمول مانند آنوسی استفاده زیادی از کلیشه کلامی حاشیه گویی مشاهده می شود . برون گفتاری در این زمان غیر روان است. زمانی که بیماری پیشرفت می کند توانایی های شنیداری آسیب دیده نیز آشکار می شود.

بیماری پیک اکنون به عنوان یک ساختار نوروپاتولوژیک با هریک از دو فرم فنوتیپی شناخته شده از اختلال عملکرد شناختی بهتر شناخته می شود : نوع رفتار زوال عقل پیش از زمان و معنایی نوع آفازی پیشرونده اولیه .

بیماری پیک یک تاپاتی است . تاپاتی سندرم هایی هستند که ثانویه پس از رسوب اشکال غیر طبیعی پروتئین تاو در مغز اتفاق می افتد.

تاوپاتی های مختلف را می توان براساس مناطق ترجیحی درگیر مغز و یا درگیری سلول های خاص محفظه های سلولی تشخیص داد.

زیرگروه های پیش دفاعی شامل :

بیماری تراکم

دژنراسیون کورتیکوبازال

فلج فوق هسته ای مترقی

تائوپاتی گلای گلوبولار

بیماری دانه

اختلال پیک چهارمین علت شایع زوال عقد است و تصور می شود حدود 5 درصد از زوال عقل حال حاضر اختلالات مهم عصبی شناختی می باشد .

بیماری الزایمر و پیکس

از نظر بالینی بیماری پیک قبل از آنکه حافظه وخیم نشان دهد ، در شخصیت تاثیر می گذارد و تغییرات در شخصیت می تواند شامل قضاوت اجتماعی ضعیف ، مهار نشدن ، ابتذال و بی قراری باشد . برخی از بیمارن رفتارهای تکراری و اجباری را از خود بروز می دهند . بسیاری از بیماران تحریک پذیر ، آشفته یا افسرده می شوند .

خودآگاهی می تواند بسیار محدود باشد . زبان زود هنگام تحت تاثیر قرار می گیرند . بی اختیاری معمولا زودتر اتفاق می افتد و یک اتفاق عجیب در برخی افراد رشد استعدادهای هنری در طی پیشرفت زوال عقل است . تشخیص به صورت بالینی انجام می شود ، اگرچه آزمایش ژنتیکی می تواند برخی از انواع خاص را تایید کند .

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها